طراحی های استخر و جکوزی
نوشته شده توسط : estakhrbama

در حالی که بداهه پردازی می‌تواند روش خوبی باشد، طراحی استخر و طراحی جکوزی مطلوب شما نباید فراموش شود. طراحان امروزی طیف وسیعی از اشکال و سبک‌ها و طراحی های استخر را در نمونه کار های اعمالی خود دارند. از دارایی و ملک خودتان الهام بگیرید و مطمئن شوید چه شکلی با آن متناسب است. اما قبل از رسیدن به این مرحله، در نظر بگیرید که چه موادی برای ساخت طراحی استخر و طراحی جکوزیتان در ذهن دارید.

طراحی استخر و جکوزی

انتخاب مواد ساخت استخر و جکوزی

سه نوع سبک در طراحی استخر های داخل زمینی وجود دارد: بتنی، وینیلی و فایبرگلاس. هنگامی که صحبت از شکل و طرح استخر شما می شود، هر نوع مصالح ساختمانی دارای مجموعه مزایا و معایب خاص خود است. دقت کنید طرحی که آن را در نظر دارید باید در ماده ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید تصور شود. کارهای ذیل را لیست کرده و برای طراحی استخر و طراحی جکوزی به دقت انجام دهید: انجام تحقیقات، مشاوره گرفتن با سایر صاحبان استخر و مصاحبه با سازندگان بالقوه.

 

بتن

بتن مناسب‌ترین ماده برای ساخت یک شکل و طراحی استخر است و مشکلات احتمالی تنها در تخیلات شما و بودجه صرفی شما محدود می شود. ایده‌آل برای هر نوع طراحی سفارشی، شما می‌توانید طراحی استخر بتنی خود را با مواد اولیه مثل کاشی، گچ رنگی و یا سنگ ریزه بهبود دهید.

 

وینیل

وینیل همانند بتون، برای همه انواع طراحی استخر عالی و مناسب است. مواد و سبک‌ها برای استخرهای وینیل در طول سال‌ها پیشرفت کرده‌اند؛ تعداد الگوها و رنگ‌ها تقریبا نامحدود است که به صاحبان خانه طیف وسیعی از انتخاب و الگو ارائه می دهد.

 

فایبر گلاس

قالب های از پیش‌ ساخته شده ی فایبرگلاس در انواع مختلفی از رنگ‌ها، شکل‌ها و سبک‌ها وجود دارد که شامل طراحی استخر محبوب مانند استخرهای بیکران است. شرکت‌های استخر سازی می‌توانند پروژه شما را با افزودن کاشی سرامیک، جت‌های سفارشی، موزاییک های دکوری و دیگر ویژگی‌های تزئینی سفارشی کنند.

 

زمانی که در مورد جنس مواد و سازنده خود تصمیم گرفتید، می‌توانید از مفهوم شکل و طراحی استخر استفاده کنید. نگاهی به شکل‌های رایج استخر بیاندازید تا یاد بگیرید چطور از آن‌ها استفاده می‌شود. سپس، زمانی که با طراح خود مشورت می‌کنید، یک ایده بهتر از این که کدام گزینه‌ها را می‌توانید جایگزین کنید، خواهید داشت:

 

۱. استخرهای محو یا حاشیه پنهان

استخر بی کران

یکی از تاثیر برانگیز ترین نوع طراحی استخر محسوب می شود. طوری طراحی شده است که گویی آب استخر بر روی سطحی در چشم انداز همسایه می ریزد. این نوع استخر در واقع محصول ریاضی و علوم است: آب بر روی دیوارهای استخر به درون یک چاله پنهان جریان می‌یابد که در آن دوباره به درون استخر ریخته می‌شود. خانه‌هایی که مناظر تماشایی مثل اقیانوس، رودخانه، کوه‌ها و یا حتی زمین‌های اطراف آن را جدی می‌گیرند بهترین کاندیداها برای اجرای این طرح هستند. با این حال، یک طراح ممکن است یک استخر محو برای ملکی را پیشنهاد کند که توسط عناصر طبیعی مانند دره‌های سرسبز و یا درختان نخل احاطه شده باشد.

 

۲. استخر های محیطی سرریز

این مدل از طراحی استخر با استفاده از توهم زایی نوری از سطح صاف آینه و سطوح عرشه های تقلید می‌کنند. آب از همه طرف به درون یک ناوه در عرشه سرازیر می‌شود و مانند یک لبه ۳۶۰ درجه ناپدید می‌شود. هنگامی که از بالای سر و یا از دور دیده می‌شود، به نظر می‌رسد که استخر روی عرشه یک سطح صاف نصب شده باشد. تنها زمانی واقعیت برملا می شود که حرکتی مثل باد سطحی آب استخر را آشفته کند و در هم بریزد.

بتن، وینیل و فایبرگلاس می‌توانند لبه‌ها و محیط اطراف این سبک استخر را بوجود آورند.

 

۳. استخر مدل مستطیل کلاسیک و لوپ

استخر مستطیل

اگر خانه شما لوکس و سنتی است، راه اندازی یک استخر مسطح مستطیلی شکل تاثیر زیادی بر زیبایی آن خواهد داشت. در واقع، آن لبه‌های پاک شکوه معماری را تقویت می‌کنند، و یک هاله بزرگ‌تر از پیچیدگی را ایجاد می کنند.

 

اما اجازه ندهید تخیل شما متوقف شود. استخرهای مستطیلی تنها بخش کوچکی از طراحی استخر هستند. در حقیقت بسیاری از طراحان ترجیح می‌دهند از این شکل برای خانه‌های غیر سنتی استفاده کنند، زیرا هرگز از مد نمی‌افتند و همیشه با محیط خود هماهنگی خواهند داشت. زمانی که با یک لبه استخر های محو یا سرریز ارتباط داشته باشند، این نوع از شکل استخر ویژگی شخصیتی خاصی به فضا خواهد بخشید است و اجازه می‌دهد که استخر شما یکی از جدید ترین طراحی های روز شود.

استخر های مستطیلی شکل می توانند کاربرد های زیادی داشته باشند. بسیاری از افراد از این استخر ها برای شنا کردن و ورزش استفاده می کنند. میزان بهره وری افراد از استخر می تواند به طول و پهنای طرح نیز بستگی داشته باشد. با تغییر شکل به L می توانید فواید بیشتری بهره مند شوید.

 

 

اما فکر نکنید که استخر شما تنها باید جنبه ی کاربردی داشته باشد؛ از ترجبیات بیشتر متخصص و مشاور طراح خود بهره ببرید و زیبایی های بصری مدرنی به استخر خود اضافه کنید.

 

۴. استخر های طرح آزاد

استخر خلاقانه

همانطور که از نامشان مشخص است، لبه ها و اطراف آن از هیچ قانون هندسی خاصی پیروی نمیکنند و به این طراح، طراحی استخر آزاد میگویند که بر اساس طرح ذهنی خود، هر شکلی که می خواهد را برای صاحب خانه آماده کند. خانه هایی که در محیط های طبیعی، استوایی و روستایی قرار دارند کاندیدای این طرح هستند چرا که این استخر ها با محیط اطرافشان وقف داده می شوند و به صورت ارگانیک در می آیند. با داشتن فضا سازی و نوپردازی های مناسب، نمایان گر یک مرداب استوایی، چاله مخفی و یا یک آبراهه آرام باشد.

این استخر ها گزینه ی خوبی برای صاحب خانه هایی هستند که به دنبال نصب یک استخر در محلی از پیش ساخته شده باشند. طراحی های استخر را جوری تمام می کند که با محیط و اطراف تطبیق پذیری کلی داشته باشد.

۵. استخر های هندسی

 

این مدل استخر تابع قوانین هندسی و ریاضی برای زیبایی و کارایی هستند. آن ها با همراهی ویژگی های طراحی به خصوص مانند فواره ها، لبه های محو شده و قسمت های سرریز نیز عرضه می شوند.

طرح های مربع، مستطیل، مثلث و دیگر اشکال هندسی که با دقت ساخته می شوند از اقسام معروف این سبک است و می تواند به راحتی متناسب با نیاز های عصر معاصر هماهنگی پیدا کنند.

آن ها زیبایی بصری خاصی به فضا اضافه خواهند کرد.

بسیاری از طراحان این نوع طراحی را برای خانه های مناطق خشک و گرم سیر بیشتر توصیه می کنند. چرا که وجود منظره و چشم اندازی زنده و پر احساس، در میان انبوهی از منطقه های خشک لازم و ضروری است. به منظور درخشش و جلوه گری بیشتر، بیشتر طراحان از رنگ های روشن، کاشی های شیشه ای و گچ کاری های مدرن در طراحی استخر و طراحی جکوزی استفاده می کنند.

۶. استخرهای طرح کلیه

استخر طرح کلیه

اگر نگاهی به حصار خانه های استخر دار بیندازید، متوجه خواهید شد که رنجی از آن ها به شکل کلیه می باشند. دلیل آن نیز مشخص است: ظاهری ساده و شیکی دارن که با سبک های معماری نوین مطابقت خواهد داشت.

بسیاری از طراحان از این سبک به عنوان پایه و زیر ساختی برای ساخت های بعدی استفاده می کنند. مهم نیست که از چه جنسی باشند، آن ها با مواد طبیعی، کاشی های شیشه ای و یا گچ های رنگی یه راحتی ارتباط برقرار خواهند کرد.

 

۷. استخر های رومی و یونانی

استخر یونانی

این دو نوع نمونه های کلاسیک محبوبی هستند. این استخر ها با عناصر آیینه کاری شده هنر های باستانی، طرح های مختلفی چون مستطیلی و ابعاد پیچیده ی دیگری به وجود می آورند.

استخر های یونانی گوشه های تراشکاری شده ای دارند که به آن ها شکل هشت ضلعی می دهد در حالی که استخر های رومی گوشه های گردی دارند. با این حال، هر دو نوع با سبک های مختلفی قابلیت ترکیب شدن و هماهنگی پیدا کردن دارند. به خصوص اگر با کاشی های رنگی شیشه ای و قالب های خاص تزئین شوند، که می توانند نمایانگر دوران خاصی از تاریخ نیز باشند.

 

لازم به ذکر است که استخر ها در هر صورت می توانند مطابق یا نیاز ها و سلیقه ی شما طراحی و دیزاین شوند. در پایان پروسه، باید هارمونی جذابی را مشاهده کنید. خانه، فضای داخلی استخر، فضای خارجی آن و فضا سازی اطراف، همه و همه باید باهم همخوانی داشته باشند. اگر همچین چیزی را در انتهای پروسه یافتید، پس شما یک پروسه موفقیت آمیز را با همکاری طراح خود به پایان رسانده اید.

 

سایر مطالب :

 

فیلتر تصفیه جکوزی

پمپ جکوزی

پمپ جت جکوزی

پکیج تصفیه جکوزی

چراغ و کنترل تجهیزات جکوزی

گرمکن جکوزی

کلرزن ، UV و ازون زن جکوزی

رینگ جکوزی

سر جت و پایه جت جکوزی

رطوبت گیر جکوزی

کاشی جکوزی

جکوزی و وان خانگی

تجهیزات نگهداری جکوزی

لوله و اتصالات جکوزی

بلوئر جکوزی





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: